Kolopisy

12.11.2019

Nebo spíše Kolohledy. Nyní přišel čas představit Vídeň v obrazech. Nabízím ke zhlédnutí fotky z mých třech cyklovýletů, které jsem stihl vykonat ještě než začalo podzimní nečasí.

Kolohledy
Kolohledy

Uposlechl jsem rady studentů, kteří studovali ve Vídni přede mnou a také si s sebou přivezl kolo. Rozhodně jsem neprohloupil. Když se potom sešlo dobré počasí se správnou náladou a volným časem, osedlal jsem svůj bicykl a vyrazil na průzkum. Díky tomu, že jsem si  pořídil držák mobilu na kolo a do něho vložil své oblíbené mapy.cz, jsem se mohl pohodlně navigovat neznámým městem.

Na koleji mě s úschovnou kol velice potěšili. Sice se musím pokaždé, když si chci vyjet, prodrat kolem jiných 20 kol, ale kolo je bezpečně schované. Město je protkáno relativně vysokým počtem cyklostezek a já jsem odhodlán jich plně využívat, protože ono jezdit ve stejném jízdním pruhu jako všechna auta a náklaďáky není moc příjemné.

Do Prateru podél Dunaje a zpět

Na první projížďku jsem měl čas, počasí a chuť dne 10. 10. Těch pár volných hodin před zkoušku sboru jsem se rozhodl využít na návštěvu nejznámějšího reakreačního parku ve Vídni, Prátru (Wiener Prater). Jel jsem krásnou cestou podél řeky, až jsem dojel k symbolu města Wiener Riesenrad, prohlédl si horskou a vodní dráhu a pokračoval dál do zeleně mezi louky a rybníčky.

Přes Prátr jsem dojel až k samotnému Dunaji, vyzkoušel jsem si, jak se houpe most a pak už jsem spěchal zpátky, abych stihl zkoušku sboru.

Augarten

Další výlet vyšel na 22. 10. po přednášce z dynamiky vozidel. Zajel jsem do nedalekého parku Augarten, abych se podíval na protiletadlové věže, které se dochovaly z druhé světové války. V celé Vídni se nachází celkem 6 těchto masivních věží z železobetonu a jsou rozmístěny po dvojicích do vrcholů trojúhelníku, jehož střed tvoří Stephansdom. Stejně jako pro Berlín a Hamburg je navrhl německý architekt Friedrich Tamms. Tato monstra uprostřed malebného parčíku na mě silně zapůsobila. Cestou zpět již zapadalo slunce a ochladilo se, takže zip na bundě už mi přišel krátký.

Za Dunajem

Když jsem zůstal 25. 10. na víkend ve Vídni, naplánoval jsem si delší projížďku. Na kurzu němčiny spolužačka Gabriela z Nikaraguy říkala, že jejím nejoblíbenějším místem ve Vídni je Donauinsel, tak jsem se nechal inspirovat a zamířil tam a ještě dál do Donau city. Donauinsel je taková nudle mezi Dunajem a Novým Dunajem, vede po ní cyklostezka, nachází se na ní různé atrakce jako například hospody, dětská hřiště, sochy a dokonce přes ni chodí svatojakubští poutníci. Tento výlet byl zatím nejhezčí. Na začátku jsem obdivoval Stovodův dům, poté kostel sv. Othmara a sv. Františka z Assisi, až pak dojel do slunícího se Donauparku. Počasí mi přálo. Ke konci výletu jsem překonal strach a obhlédl také Islámské centrum Vídně.

Z Vídně jsem nadšený. Viděl jsem zatím jen její zlomek, ještě toho má hodně co nabídnout. Každý Čech by se měl sem aspoň jednou za život vypravit, když ji máme opravdu za humny. 
© 2020 Jardovinky. Nic nevyhrazuji a ani si nevynahrazuji.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky